Pactul de coabitatre in extenso si de Bizonu’ adnotat

Posteaza un subiect nou   Raspunde la subiect

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Pactul de coabitatre in extenso si de Bizonu’ adnotat

Mesaj  Ghita_Bizonu' la data de Lun Iul 22, 2013 5:00 pm

Adica cum sa alergi de unu singur si sa ajungi pe locu 2!

Sau ce de ne conduc  … unii : Pentru ca cel mai inteligent cedeaza primul!  Si daca e pe asa atunci ghici parerea cui prevaleaza?

Atentionare : sublinierile din text  imi apartin mie .



ACORDUL DE COLABORARE INSTITUŢIONALĂ

Între preşedintele României şi primul-ministru al Guvernului


În condiţiile situaţiei de coabitare din România între Preşedintele ales, domnul Traian Basescu, şi Primul-ministru, domnul Victor Ponta, se convine următorul acord pentru a crea mecanismul funcţional al coabitării şi a asigura guvernanţa eficientă a ţării. Acordul de colaborare instituţională este destinat păstrării stabilităţii ţării şi asigurării unui climat funcţional, bunei guvemări şi asigurării încrederii pieţelor intemaţionale, prin armonizarea poziţiilor comune în cadrul puterii executive, cu respectarea atribuţiilor constituţionale ale Preşedintelui şi Guvemului României.
1. Principii şi valori comune
Colaborarea instituţională se bazează pe elemente fundamentale acceptate de toate părţile, elemente ce nu vor fi alterate direct sau indirect de nicio iniţiativă a părţilor, după cum urmează:
- orientarea strategică a României: apartenenţa României la NATO şi UE, Parteneriatul Strategic cu SUA, regulile europene ale competiţiei şi economiei de piaţă şi ale democraţiei sunt intangibile.
- securitatea României, inclusiv sustenabilitatea instituţiilor responsabile, sunt elemente asupra cărora părţile nu se pronunţă în formă contradictorie. Orice referire sau problemă legată de aceste instituţii va fi dezbătută în comun, un rol important revenind argumentelor profesionale provenind din evaluările instituţiilor vizate.

- independenţa justiţiei supremaţia legii, statul de drept:
a. respectul pentru valorile constituţionale şi pentru instituţiile fundamentale ale statului, începând cu Justiţia, care nu trebuie să fie atacate şi, astfel, delegitimate.
b. consolidarea independenţei justiţiei în raport cu influenţa politică. Respectarea prevederilor Constituţiei la emiterea ordonanţelor de urgenţă şi punerea în aplicare a deciziilor Curţii Constituţionale.
c. asigurarea funcţionalităţii instituţiilor afectate şi identificarea de garanţii pentru păstrarea atribuţiilor instituţiilor statului de drept.
d. numirea în funcţia de Avocat al Poporului a unei persoane care se bucură de sprijinul diferitelor grupuri parlamentare.
e. introducerea unui proces transparent de numire a Procurorului general şi a Procurorului şef al DNA care să presupună candidaturi deschise, criterii de experienţă profesională, integritate şi rezultate pozitive în acţiunea anticorupţie.

- priorităţile de apărare ale României: ambele părţi convin să susţină priorităţile de apărare ale României şi să le scoată din spaţiul disputelor politice, ţinând cont de nevoile şi opţiunile profesioniştilor din Forţele Armate pe diversele teme aferente. Politicienii se vor abţine de la orice luare de poziţie care ar putea afecta capacitatea, credibilitatea şi forţa Armatei române.

- orientarea în direcţia aprofundării integrării în cadrul construcţiei europene: dezvoltarea politicilor Uniunii Europene şi promovarea României ca membru activ în realizarea acordului general în UE pentru avansarea proceselor de integrare europeană reprezintă unul din principiile comune de bază ale parţilor în abordarea sferei afacerilor europene.

Nota Bizonica : Cestia asta cu Principii si valorti comune arata bine.. insa in acelasii timp se sugereaza ca “cineva” (“dusmanu” de clasa, rasa, religie) este impotriva sau ca una din parti a achiesat recent la zisele principii si adeziunea ei nu este chiar garantata.
Deci se sugereaza ca de fapt Basescu avea drerptate cand zicea ca Ponta .. nu vrea NATO, Europa samd . Ca de fapt Pointa dorea sa puna mana pe justitie ca sa scape pe Bombp de puscarie. Ca de faot o anume ordonanta de urgenta a fost de porc si ca Curteaa Constitutionala a fost amenintata vara trecuta!!
Si in speci8la se impune alegerea unui Avocat al Poporului agreat si de catre PDL (de fpoat asigira un drept de veto ptr PDL! Adica o majoritate de 70% accepta ? sa ce?? In fata unei minoritati ajunse diar ca “redistribuire” pe lpocuri suplimentare!!!
Iar consolidarea independenţei justiţiei în raport cu influenţa politică si.asigurarea funcţionalităţii instituţiilor afectate şi identificarea de garanţii pentru păstrarea atribuţiilor instituţiilor statului de drept. inseamna de fapt imunitate ptr “arestarea” listelor de alegatori, alergarea pe ulite a votacilor din mediul rural , nelamurirea modului in care s-a facut la 5 dimineata o coretura in Monitorul Oficial samd samd samd.
Sa nu mai zic ca introducerea unui proces transparent de numire a Procurorului general şi a Procurorului şef al DNA s-a finalizat cu un troc extrem de transparent … avand ca baza influenta politica!!

2. Angajamente comune
Părţile convin că vor respecta şi se vor abţine în a lansa dispute politice pe temele legate de angajamentele României faţă de instituţiile internaţionale. De asemenea, se angajează să respecte un set de reguli comune în relaţiile cu partenerii externi. Astfel:
- părţile se angajează să se abţină de la atacuri la adresa instituţiilor statului de drept şi a celor cuprinse în angajamente externe, de natură financiară şi politică, optând să coopereze în poziţiile comune faţă de FMI, BM, CoE, NATO, MCV, Schengen etc.
- părţile se angajează să menţină coeziunea mesajului extern.
- toate componentele guvernanţei României îşi asumă coeziunea mesajului intern pe temele convenite.
- părţile vor stabili spaţiile de competiţie politică în mod concret, elementele asupra cărora nu se convine în negociere directă şi asupra cărora opiniile divergente vor fi oferite ca opţiuni în spaţiul public.
- părţile se angajează să evite confruntările publice inutile, să încerce soluţionarea diferenţelor pe temele asupra cărora nu s-a convenit în consultări, să respecte preeminenţa uneia dintre părţi convenite în tipologia de problematică abordată şi să propună public opţiunile alternative acolo unde diferenţele de abordare apar, iar subiectele expuse public nu sunt în măsură să aducă prejudicii la nivel naţional, ci doar dezbatere pentru perfecţionarea opţiunilor şi creşterea consultării publice pe aceste teme.
- părţile convin asupra necesităţii de a se consulta ex-ante în privinţa mandatelor care vizează dezvoltarea/punerea în aplicare a politicilor europene: reuniunile de consultare în vederea armonizării unor poziţii comune vor avea loc înainte de reuniunile ordinare ale Consiliului UE şi ale Consiliului European, precum şi ori de câte ori este necesar (cu prilejul reuniunilor cu caracter exceptional). În cazul mandatelor generale sau al temelor complexe de mare sensibilitate, părţile convin să desfăşoare inclusiv consultări în formatul Preşedinte, pe de o parte, şi partidele politice din coaliţia de guvemare/parlamentare, pe de cealaltă parte.
Obiectivul de interes naţional al României în această perioadă este absorbţia fondurilor europene prin utilizarea la maximum a fondurilor puse la dispoziţie de UE pentru asistenţă tehnică (POAT).

Nota Bizonica  Deci poziţiile comune faţă de FMI, BM, CoE, NATO, MCV, Schengen sunt de fapt pozitiile lu Basescu. Care nu cedeaza!!!


3. Spaţii de responsabilitate preeminentă
Părţile convin asupra faptului că, potrivit Constituţiei României, fiecare componentă are atribuţii preeminente în anumite domenii de activitate:
Preşedintele: politica externă, de securitate, de apărare, reprezentarea la Consiliul European, conform Deciziei CCR.
Primul ministru: Politica economică şi socială, guvernarea ţării, probleme de ordin curent ce nu au direct incidenţă cu securitatea naţională, relaţii externe la nivel interguvernamental şi european.
Părţile convin să respecte poziţiile formulate de responsabilul constituţional, să coopereze în formularea politicilor acolo unde e implicată şi cea de a doua parte, cu bună credinţă, să evite orice fel de blocaj, să discute şi să dezbată poziţii alternative. În aceste domenii, poziţiile publice divergente sau alternative vor putea fi exprimate la nivel tehnic, cu referire directă la argumente de aceasta factură şi nu cu abordare politică.
Părţile se angajează să continue practica aprobării mandatelor de reprezentare de către Preşedintele României şi prezentarea rapoartelor la sosirea din delegaţii.

Nota Bizonica   Si astfel impotriva Constitutiei Presedintele devine responsabilul constituţional   asa cum inainte Regele era Factorul Constitutional (adica el punea primu minsitru cupa cum dorea si apoi se dizolva camera si ... si s-a terminat cu o Dictatura Regala)
Iar cestia cu să evite orice fel de blocaj, să discute şi să dezbată poziţii alternative poate da nastere la ciudatenii . Adica cum sa citesc : să evite orice fel de blocaj ar insemna sa evite si să discute şi să dezbată poziţii alternative? Ca o astfel de discutie ar insemna blocare! Cam asa cum vedem zilele astea cu sucesoru’ lu’ Fenechiu la minister. Si asta findca să evite orice fel de blocaj, să discute şi să dezbată poziţii alternative poate sa fie interpretata (si este!) ca lasand celeilate parti dreptu să discute şi să dezbată poziţii alternative (adica nu sta Silaghi ca are hibe la dosar) desi dom. prof Nastase zice ca : Conform Constitutiei, cel care face propunerea de numire este premierul. Restul este bucatarie interna a USL (in  De ce s-a intalnit Antonescu cu Basescu? De pe blogul lui Adrian Nastase)
De asemena paragraful cu Preşedintele: are atribuţii preeminente în politica externă, de securitate, de apărare, reprezentarea la Consiliul European, conform Deciziei CCR.  este cam in contradictie cu potrivit Constituţiei României ca in Constitutie nu intalnimc. De fapt finalu nu coronat ci explica   Părţile se angajează să continue practica aprobării mandatelor de reprezentare de către Preşedintele României şi prezentarea rapoartelor la sosirea din delegaţii  Adica decizia CCR se baza pe o practica din timpul guvernului Boc . O practica circumscrisa dependentei lu’ Boc de Basescu si a ambitzului prezidential de a fi peste tot posibiola doar din cauza legaturii stranse dintre Basescu si PDL . O practica  contra naturii care ar fi trebuit sa inceteze imediat ce in Parlament s-a format o noua majoritate.
O practica pe care Ponta s-a angajat sa o respecte !!!!
Acum intelegti si ce importanta a avut  la cap 1 referirea la Respectarea prevederilor Constituţiei la emiterea ordonanţelor de urgenţă şi punerea în aplicare a deciziilor Curţii Constituţionale. ? Care parea “umplutura” si “gargara” dar prin care Ponta isi asuma obligatia de nu zice nimic despre unel;e decizii cel putin discutbile ale CCR .. si care ii creaza in acest capitol obligatia de a repecta practica slugarnica a lu’ nanoBoc!!!


4. Spaţii de cooperare şi modalitatea de cooperare
Există domenii efective în care cooperarea dintre cele două componente ale executivului se impune. Există deja un set de mecanisme instituţionale şi o jurisprudenţă în materie administrativă care va fi menţinută. Astfel, vor fi respectate de către fiecare atribuţiile şi poziţiile celeilalte părţi în actele de decizie administrativă ce implică ambele părţi, cu bună credinţă, evitând blocajele, dar cu respect faţă de argumentele fiecărei părţi, care pot fi circumscrise unei sfere inacceptabile pentru celălalt. Dacă sunt puncte de vedere diferite, va avea prioritate decidentul final.
În această materie se înscriu:
- elaborarea politicii externe şi cooperarea cu MAE
- elaborarea politicii în cadrul UE şi cooperarea cu MAEur şi MAE
- numirile de generali
- numirile de Ambasadori
- numirea Procurorului General, Procuror şef al DNA sau alte funcţii ce reclamă atribuţii constituţionale ale Preşedintelui şi ale Guvemului
- elaborare de poziţii comune în terţe teme
- temele de politică internă cu incidenţă în sfera securităţii naţionale
Modalitatea de cooperare, în aceste cazuri, se realizează fie prin mecanismul decizional direct, întâlnirea celor în cauză - Preşedinte cu premier, Ministru de Externe, Ministru al Apărării, alţi miniştri - fie prin formule instituţionale de convenire a poziţiei comune - mandatul extern de negociat de către MAE cu Departamentul de Politică Externă şi consilierul aferent, mandatul la Consiliul European elaborat de MAE şi MAEur cu consilierul de specialitate, fie prin formule terţe, convenite de cei doi decidenţi pentru a lucra pe această direcţie.

Nota Bizonica    De fapt decidentu final peste tot este Presdintele. Tovarasu Basescu Personal.. Asa ca Ponta a inregistrat un mare suuces impunand un procuror .. daca este al “lui” ca dupa afacerea Bolintineanu am dubii!!


continuare  4. Spaţii de cooperare şi modalitatea de cooperare continuare
Legislaţie esenţială de implementat (eventuale modificări cu acordul părţilor):
- 4 coduri justiţie
- Legea micii reforme în justiţie
Angajamentul de realizare al următoarelor legi:
- Noua Lege a Sănătăţii
- Reorganizarea administrativă - regionalizare
- Reforma electorală
- Revizuirea Constituţiei

Nota Bizonica    V mai sus decidentu final cel al carui puncte de vedere diferite au  prioritate. Deci Presedintele ales si demis basescu a impus ca parlamentu sa isi  piarza timpu cu regionalizarea (fara cap coada si nu se stie de ce!) , cu modficarea Constitutiei , cu naioba stie ce. Si ca va avea un cuvant de spus in legatiura cu Noua Lege a Sănătăţii , cubat ce ar putea sili ca guvernu USKL sa isi dezamnageasca crunt electoratul . Si ca modificarile legate de justitie (unde slava Doavolului avem multiple cestii “ciudate”) nu pot fi facute!! Si nici eventuale traznai din cele 4 coduri nu pot fi amendate decat cu acordul celor care le-a comis!!
Practic, in fapt primul ministru, presedinte al PSD, copresedinte al USL , ala care a castigat alegerile cu 70% si are majoritatea calificata in Parlament da Presdintelui ales si ramas la masa verde dreptul a a impune parerile si preferintele sale ince priveste elabolarea politicii guvernului!!!
Asa se explica si ca pe neasteptate guvernul Ponta a acceptata Rosia Montaqna, gasele de sist, provatizarea CFR marfa!! De fapt i s-a impus agenda PDL ista!! Noi cu votu .. ei cu ?! e?!?!!


5. Codul de conduită general
Părţile vor îmbrăţişa reguli minimale de adresare respectuoasă, cu referire directă la funcţia partenerului şi la adresarea la plural. Ele se vor abţine în a încuraja abordări diferite la nivelul structurilor pe care le reprezintă şi vor sancţiona excesele şi ieşirile publice ale colegilor de partid sau angajaţilor care exced această regulă de comportament, bun simţ, decenţă şi politeţe.
Părţile se angajează, de asemenea, să evite expresiile dure, atacurile de orice fel. Ele se vor abţine de la expunerea publică a temelor nediscutate şi vor conveni termene concrete, asumându-i celeritatea în discutarea temelor solicitate de o parte sau alta şi de formulare a unor răspunsuri şi poziţii. La expirarea termenelor limită convenite, abordarea publică a acestor teme şi lansarea lor în dezbatere este o opţiune deschisă.
Părţile convin să respecte cu stricteţe regula de a nu expune public discuţiile oficiale şi a aduce în public exclusiv elementele convenite de ambele părţi sau temele asupra cărora nu s-a convenit şi a căror expunere în spaţiul public nu afectează interesele României.


Nota Bizonica    Si asa din primu paragraf se pune botnita PSD. Insa Basescu poate arata pisicu’ piscutzului!!!
6. Mecanismul de luare a deciziilor
Formula de luare a deciziilor între cele două componente ale Executivului, Preşedinţia şi Guvernul României, este cu precădere întâlnirea sau discuţia directă Preşedinte-Premier. În mod excepţional, alte persoane pot fi implicate, cu acceptul celor doi, sau o temă poate fi delegată către sistemul administrativ al celor două instituţii - consilieri, aparat tehnic. Pot exista chestiuni care reclamă implicarea celor doi preşedinţi ai Camerelor aşa cum pot exista formate de dezbatere şi decizie ce conţin şi alţi miniştri.
7. Mecanismul de soluţionare a disputelor
În condiţiile în care, pe o anumită temă în care e necesară o convergenţă a poziţiilor ambelor părţi, nu există o prevedere constituţională privind preeminenţa în decizie a unei părţi sau chestiunile sunt extrem de importante  şi nu se poate conveni o poziţie comună, ca şi în cazul în care sunt încălcate regulile prezentului acord, deblocarea relaţiei trebuie făcută printr-un mecanism convenit care să asigure atingerea unei soluţii, pentru a se asigura deblocarea relaţiei sau funcţionalitatea.
Mecanismul de soluţionare a disputelor este alcătuit din consilieri şi miniştri, cu o persoană desemnată de către fiecare parte care să conducă fiecare componentă. Desemnarea se va face în funcţie de tema discutată, şi vor fi evitate persoanele controversate sau inacceptabile celeilalte părţ. Chestiunea se abordează tehnic şi juridic, se aleg variante şi opţiuni, prezentate celor doi decidenţi pentru a conveni asupra formulei finale. Dezbaterile din cadrul mecanismului nu sunt publice şi nici destinate publicităţii până la convenirea lor către decidenţi.

Nota Bizonica    In ultimu penultimu aliniat se exlcud persoanele care nu ar fi favorabiule basescului. Insa sunt curios care art fi consolerii prezidentiali care sunt aceptabili premierului. Cred ca toNti.  Adica Ponta da de la ea. Din bou!!

Si observati jmecheria :nu există o prevedere constituţională privind preeminenţa în decizie a unei părţi sau chestiunile sunt extrem de importante
In toata constitutia nu se specifica are preeminenţa în decizie . Insa dupa cum ar trebui sa stie tot prostu’ Constitutia s-a facut ca Presedintele sa aiba puteri reduse (sa fie reprezentaiv si impoitent politic. Puterea lui bazandu-se doar pe ascendent personal .. adica el este sustinut de un partid al carui lider a fost) .
Ca atare Presedintele de capu lui nu poate decat sa dea gratiere si sa amane promulgarea unei legi . Restu atributiilor sale se reduc la a semna propunerile altora fie ca este vorba de procuriri generali, numiri de ministri, ambasaodri, inaintari la gradu de general , afaceri internationale samd . Ma rog incaz de razboi preorgatogvele sale se intind in calitatea sa de cap ala armatei.
Insa prin acest paragraf  bagandu-se o clauza aiurea (prevedere constituţională privind preeminenţa în decizie) sau ca cica ca cum chestiunile sunt extrem de importante (si ca care or fi alea care nu sunt ?)  se instituie un droit de regard prezidential asupra activitatii guvernului … facand caduca vointa electoratului!!
avatar
Ghita_Bizonu'

Mesaje : 867
Data de inscriere : 13/04/2010
Varsta : 65
Localizare : Bucuresti

Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


Posteaza un subiect nou   Raspunde la subiect
 
Permisiunile acestui forum:
Puteti raspunde la subiectele acestui forum