Nationalism si cosmopolitism

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Nationalism si cosmopolitism

Mesaj  Ghita_Bizonu' la data de Sam Feb 07, 2015 11:26 am

Suntem invatati sa gandim ca nationalismul si cosmopolitismul ar fi ca dracul si tamaia.
Insa exista si exceptii.. chiar si in acest caz ...


De cateva saptamani in urma mi s-a aprins un beculetz .. Auncam o geana pe Contibutors si in diagonala pe un articol al lui Vladimir Tsimaneanu (Volodea in continuare) .

Volodea (care se pare ca mosteneste o gena rabinica de la tat-su insa gena este cam degenerata si in loc sa predice mozaismul la iudaici astia doi “invatat” pe ciubeni “sa gandeasca drept” ) , ziceam Volodea comitea la doilea articol in care cam aglomera citate si referinte la unii co ce or fi?! (nationali, etnici , relegionari) de origine din Ungaria (sa le zicem kahzaro-ugrici). Dupa inca vreo 2 articole incep sa fiu incredintat ca este vorba de o cruciada/jihad personal care “recupereaza” o “mostenire” iudaica “europeana” si o pune in “valoare”. Adica numa ei (evrei) si in primul rand ei (aschnenazi). Daca nu ar face atatea spume anti as zice ca musiu Volodea o dadu pe nationalism si exclusivism etno-religios de cea mai protocronista facatura .
Insa in legatura cu asta as observa ca este un secondant fidel al ugro-kazarilor care sunt foarte maghiarofili si cam olahofobi (romanofobi adica) si sunt gata sa jure ca Ungaria a salvat miraculos juma din evreii sai (unde or intra aia din Ardealul de Nord?! Altundeva decat la Auschwitz?!) pe cand bestile din Romanistan au masacrat jumatate!!! Si asta imi aduce aminte ca la inceputul anilor 90 ala Thomas Lantos ne aia sa nu discriminam ungurii ca el stia bine .. era un supravietuitor al Holocaustului (si ungur!) si se arata sucarit ca Antonescu avea un bust (da-l iubea pe Horthy!). Si mai aveam pe una aici Ana Halasz care si ea supravietuitoare si tipa ca cum romanii cei rai o segrega pe ea biata unguroaica …
Asa ca Volodea musai trebe sa ne injure nitelus….

Si mai este ceva masochist la astia … Gratie lu Volodea am dat peste urmatorul citata din Judt  “Pentru două generații de bărbaţi şi femei născute între 1880 şi 1930, experienţa caracteristic central europeană în secolul douăzeci a fost cea a unei educaţii multiculturale în sofisticatul centru urban al Europei, şlefuită, completată şi umbrită de experienţa dictaturii, războiului, devastării şi genocidului în aceeaşi inimă a continentului[/color].
Observati ceva ? Este vorba despre Mitteleuropa aia atat de invocata. O europa centrala a “a unei educaţii multiculturale în sofisticatul centru urban al Europei Insa in Europa aia mai erau si destui taranoi batuti in cap la care “educaţia multiculturala” se reducea a zice mascari in 3 sau 4 limbi (din care 2 slave!) SI avem 2 generatii – 1880-1930. Ce dracu adica Viena valsului nu era destul de multi cu educatie multiculturala?!
Hai sa dau un citat si din Volodea "Este vorba de spatiul central european, cu ale sale hoteluri, cafenele, burgtheatre, gimnazii, catedrale, shtetl-uri, pasiuni refulate, reviste de avangarda, dezbateri infinite intre liberali, conservatori, sionisti, marxisti de diverse tendinte, bolsevici, cu ale sale nevroze, traume, naluciri, utopii. Lumea lui Herzl si Freud, a lui Aleksander Wat, Czeslaw Milosz si Zbigniew Herbert, a lui Klimt si Mahler, a lui Attila Jozsef si François Fejtő, a lui Gal Gabor, Ervin Sinko, Manes Sperber, Joseph Roth, Paul Celan, Benjamin Fondane si Danilo Kis, a tanarului Cioran si a lui Karl Kraus, a Marianei Şora si a lui Imre Toth, a lui Arnold Schonberg si Alban Berg"
Observatii ca zice de shtetl da nimic despre sate si orase (orasele  doar ca recipienti ai cafenelelor si teatrelor… ) .. Observatii ca zice de Paul Celan da de baronul von Lovendal  ba , desi si baronul are o biogafie f europeana si multiculturala .

Si oare de ce incepand de la 1880? Pai cam de atunci a inceput “ascensiunea” evreilor din cele 2 imperii germanice. In final au fost accepati (dintai unii) ca egali ai celorlati (germani in special) . Dar asta numa dupa ce au renuntat la caftane ,Ștreimleh si peise (gresit traduse “perciuni” ) si au acceptat sa se europenizeze … Ptr ca pe la 1900-1914 Germania wilhelmiana era cam in aceiasi masura si Judenland (dar germanizati bine!) , Budapesta era si Judapesta si mare parte a evreimii era o minoritate imperiala “cosmopolita”. Adica care se cam simtea casa si la Berlin si la Lemberg si la Viena si la Cernauti. Adica in mod oficial vorbeau germana (in particular idis) , frecvenatu restarante cu retete asemanatoare , citeau cam aceleasi reviste si in gnl ii cam durea in tuhas de hinterlandu inconjurator (minus daca nu era prezent si un shtetl)

Ma rog as “concede” lu Volodea si altora ca el sa bata campii cu dizgratie despre un trecut de aur fals al evreimii .. daca astia ar intelege ca exact acelasi mediu “central european” a produs si nazismul .. Dar ei e cam prea prosti .. viseaza la un fals trecut de aur si se amesteca in trebile altora care nu ii privesc.
Asa ca o sa ma bag si eu nitel in trebile lu Volodea si  nu numai.

Dintai ce naiba e/era aia un shetl?
Asta :

The painting shows a traditional village ‘Shtetl’ in Eastern Europe during the 1930s.
A Shtetl is the Yiddish word used to describe the small towns or villages of Jewish communities which were commonly found in Russia or Poland during the 19th and 20th centuries. The village’s population consisted mainly of Jewish residents although non-Jewish residents also resided within some of these communities.
The Shtetl was typically seen as a rural market town, with the residents living a simple life centred on religion, community, family and tradition. All of these activities focused on living the life of a ‘good Jew’.
Life in the Shtetl however began to change with the economic and political upheavals of the 1900s across Europe and Russia.
As in all industrial countries of the age, the rural population began moving into the rapidly expanding industrial cities. This was particularly prevalent in Soviet Russia where the ruling Bolshevik or Communist party placed great emphasis on industrialisation and production targets through measures such as Stalin’s Five Year Plans. As a result of these changes many Jews and non-Jews alike moved out of the countryside and away from rural life.
In Kowalska’s painting we see a view of everyday life in these communities. The old way of life continues, here the residents are seen fetching their own water from the communal well, but it is being encroached upon by the new industrial world. The telegraph wires and street lamps show the arrival of modern amenities.
Sursa (poza si text) fiind http://www.theholocaustexplained.org. O sursa cuscher care nu poate fi banuita (inca?!) de antisemitism.


A typical market in a shtetl where Jews were the majority just before the First World War. Long black silhouettes, a statue, a few trees, a provincial square . . . a lost world.  (furata de la http://www.jewishtravelagency.com/JewishTravel/MaterhPOland.htm - Search by image Shtetl Market )
Curatel … Insa pe poza scrie Rzeszów si eu sunt curios mai ales cand sunt prost dispus . Asa ca am gasit :

Rzeszów (/ˈʒɛʃuːf/,[2] Polish: [ˈʐɛʂuf] (  listen); Ukrainian: Ряшiв, Riashiv; German: Reichshof; Latin: Resovia; Yiddish: ריישע, rayshe) is the biggest city in southeastern Poland with a population of 184,493 in 2014.[

In the mid-eighteenth century, the town's population was composed of Roman Catholics and Jews in almost equal numbers (50,1% and 49,8%, respectively).[3] In 1772, following first partition of Poland, Rzeszów became part of the Austrian Empire, to which it belonged for 146 years. In the late 18th century, Rzeszów had 3,000 inhabitants. By mid-19th century, the population grew to around 7,500, with 40% of them Jewish. In 1858, Galician Railway of Archduke Charles Louis reached Rzeszów, which resulted in further development of the town. In 1888 first telephone lines were opened, in 1900 - gas street lamps, and in 1911 - power plant and water system. The population grew to 23,000, with half of inhabitants being Jewish. A number of modern building were constructed, most of them in Secession style.
shetl pe naiba sa il pe Volodea! Asa si Iasiul la 1880 era un shetl si Cernautiul opri Chisnaul la 1930!!!

Mai realist



Sau chiar “naturalist”

The muddy street and wood construction of the houses are a common denominator in shtetl residential areas throughout the region from which most of our ancestors and their spouses came.  This 1916 street scene of Iwanowo is of particular interest for its attempts at street drainage and home ventilation.  The troughs alongside the houses were there to prevent flooding. A large section of roof fabricated so that could be propped up in good weather made possible an airing out of the entire house. Iwanowo is 147.4 miles southwest of Minsk.  (http://www.cousinsplus.com/families/CousinsPlus/shtetl-talk/shtetl-talk-3.htm))
  Shtetlul Sonsnowice

scena de viata din shetlul  Zylbernadel

Shetl din Lituania :  

Hai sa mai cautam shetl in Wiki:

Shtetls (Yiddish: שטעטל, shtetl (singular), שטעטלעך, shtetlekh (plural))[1] were small towns with large Jewish population which existed in Central and Eastern Europe before the Holocaust. Shtetls were mainly found in the areas which constituted the 19th century Pale of Settlement in the Russian Empire, the Congress Kingdom of Poland, Galicia and Romania.

The concept of shtetl culture describes the traditional way of life of Eastern European Jews. Shtetls are portrayed as pious communities following Orthodox Judaism, socially stable and unchanging despite outside influence or attacks

Un shtetl abritait de 1 000 à 20 000 personnes, en Pologne orientale (anciens territoires de l'est de la Pologne situés aujourd'hui en Biélorussie et en Ukraine), en particulier en Galicie, mais aussi en Ukraine, Biélorussie et Lituanie. La langue principale pratiquée dans les shtetls était le yiddish. Le shtetl vivait en quasi-autarcie, avec un mode de production proche de celui des kibboutzim d'après-guerre.
Deci pe romaneste erste un targ. Nici oras nici sat .. da unoeri mia apropae de sat decat de oras.  Cam ca Saveniul devenit “oras” la 1968– si el a avut o popualtie evreiasca importanta ca proprotie .. deci shetl.

Da ce au in comun shletlurile Russlandului cu Mitteleuropa?

Mitteleuropa (pronounced [ˈmɪtl̩ʔɔɪ̯ˌʀoːpa]) is one of the German terms for Central Europe.[1] The term has acquired different cultural, political and historical connotations.[2]
There are diverse and contrasting connotations of the concept of Mitteleuropa.[3][4]
On one hand there is the vision of Mitteleuropa as a cosmopolitan multi-national cultural and intellectual ideal, which is also fondly recalled by Habsburg-era nostalgics[citation needed]. On the other hand there is the Prussian vision of Mitteleuropa as a pan-Germanist state-centric imperium, an idea that was later adopted by Nazi geopolititians.
Din Wiki si poza si textu

Pai ce sa aiba in comun ? Pe Volodea si altii de aceiasi teapa subintectuala (nu ma refer strict la evrei. Unii dintre evrei sunt peste d’alde Volodea and comp ..  Unii ...)

Bietu multi(n)culti Bolodea se pare ca a preluat de la cultura romana o anume detestabila autodenigrare. Si asa cum multi romani verzi ca balega de gasca se plang ca ar fi vrut sa fie nemti sau francezi la fel si Bolodea cel cu ascendenta basarabeana . Insa ptr Bolodea este mai simplu : el este evreu. Asa ca el – evreu roman cu ascendente evreo-basarabene care isi cam aveau originea in Galitia sau lata regiune a Reczpopolitei  “baga” shetlul in Mitleleuropa germanica si iata acum pe “vesticul” Volodea scoborat cu harzobu din cerul westic   sa aduca lumina poponatiei de ciubeni!!! La care se adauga si specificul sau – adica ca tot plodu’ de nomecalturist se vrea mai “vechi” boier adica  nu parvenit  asa ca trece cu vedera ca buna parte dintre evrei nu erau chiar  oraseni sofisticati  si nu le aveau cu hotelurile, cafenele, burgtheatrele, gimnazii, catedrale, reviste de avangarda, dezbateri infinite intre liberali, conservatori, sionisti, marxisti de diverse tendinte, bolsevici, cu ale sale nevroze, traume, naluciri, utopii si desi erau evrei nice cu lumea lui Herzl si Freud .. ci aveau doar pasiuni refulate …. Ia sa va dau niste exemple :


Cracovia

Lublin

Chisinau
ii vedeti pe astia in hoteluri macar ca caratori de bagaje?!
Si chiar Judt ala despre cine dracu vorbeste? Sigur nu despre astia!!!
(Nota : chiar daca pozele sunt din gheto absenta stelei galbene in sase colturi ne arata ca nu este virba despre ghetouo nazist. Care in gnl era si suporapopulat ...fara strazi goale)

Este vorba despre un spatiu mitic (de la mythos nu de ma Mitica!)  , o “epoca de aur” a unui imperiu multinational in care unii evrei au fots acceptati ca parte a etniilor dominate. Fiindca ungurii au acepat bucurosi ca evreii care vorbesc (si) ungureste sunt unguri – asa ungurii au devnit mai numerosi in Transleithania .. In Cisleithania presupun ca iluminismul gen sec XVIII a dus la “emanciparea” evreilor. Oricum in zona asta cu conditia ca evreii sa adopte limba germana sau maghiara au devenit cam “peste” ceilalte etnii … (romani, sarbi, sorabi, slovaci, cehi , polonezi)
Si in Germania inceptul cu incetul evreii au devenit cetateni germani cu drepturi complete …. Pentru unii , repet unii, evrei pana atunci supusi unor discriminari a inceput o “epoca de aur” . Ca au fost si ceilati – aia din pozele de mai sus , care hai sa fim cinstiti : mizeri au fost prapaditi  au ramas !!

Insa d’alde Volodea nu retine decat progresul unora – excat precum sentimentu' “comun” al cetitorului de romane romantios-istorice “ah daca ma nasteam in sec XVII!” .. care cetitor mediu se viseaza cel putin conte din nastere (baron doar aia modesti!) si nu “realizeaza” ca , in sec XVII,  cel mai sigur ar fi fost sluga …

Iar in aceasta MittelERRORpa de fantezie d'alde Volodea (ca mai sunt! ) plaseazaa in centru o evreime de fantezie  obligatoriu scolita, culta, sofiscata, indestulata material (clasa medie cel putin! Si aici peste goimii de clasa medie) si anexeaza noroiul si praful din shetl  oraselor austriace si germanice asta ptr ca astfel si el (adica parintii si bunicii lui) devin parte a Europei “civilizate” , ocidentale parte a civilizatiei iudeo-crestine  (cretina definitie a occidentlui!)
A sa va zic una BUUUNA!!
Volodea scrie “shtetl”  desi mai corect ar fi “schtetl” cu o grafie germanica. Ca idisul la baza era germana nu engleza .. dar of corse Bolodeea ca orice bun copil de activist PCR eeste , obligatoriu anglofon!!

Dar sa revin la oile noastre mai precis la MittelERRORpa de fantezie volodeasca (si nu numai). Bolodea – si poate si altii – suprapun peste aceasta imaginara Europa un  [url( http://fr.wikipedia.org/wiki/Yiddishland)]( http://fr.wikipedia.org/wiki/Yiddishland)[/url]  la fel de imaginar. Si visand la un spatiu georgrafic in care “nationalismele” cica nu contau ca ar fi fost “cosmopolit”. De fapt sub elogiul cosmopolitismului el – ei altii – face un elogiu foarte nationalist al evreimii aschenaze (careia ii apartine si el si aia pe care ii citeaza).

Insa cosmopolitismul acesta care cica ar defini omul care “se simte acasă peste tot în lume, se simte acasă într-un spațiu multicultural” nu este cosmopolitismul “clasic” al vechii mari aristocratii (inrudita peste tot, sigura pe privilegiile ei – a se vedea memoriile reginei Maria.. crescuta si in  Germania, parca si cu vizite in Rusia , mereu in cadrul familiar) nici al vechilor universitari (care pana in sec XVIII vorbeau cu totii latina si erau o casta separata de societate .. si in Anglia si in Franta si in Germania .. si mutarea dintr-o univeristate in alta .. ei bine trebuiau sa se obisnuiasca doar cu alta bucatatie  si alte bauturi!), sau a unei parti a claselor bogate din sec XIX-XX la fel de pariziene ca si elvetiene.. care se fritiriseau intre ei si la Marienbad ca si la Davos sau Nisa (numa sa fie scump si de elita) . Nici cosmopolitismul porturilor – cu “afacerile” lor “colaterale” si comunitatea de viata maritima .

In primul rand .. avem de a face cu un fals cosmopolitism. Ca intr-un imperiu multinational – adica ca cum era cel habsburg  daca apartii etniei dominate (macar prin limba si literatura) un oras sau altul tot aia e : esti la tine in tara si valahii, cehii, rutenii sau naiba stie mai ce alti Zigueneri sa nu vina cu pretentii ca e aborigeni! Si dupa 1880 unii evrei cam erau in situatia asta – adica erau accepati ca unguri sau germani austrieci “adevarati” .. (nu si aia din unele schetl mai prapadite .. mizerii sunt intotdeauna straini!). Comparativ erau tot ata de cosmopoliti precum sunt toti “provincialii” care se inghesuie in Bucuresti, Cluj sau Timisoara.
Apoi pentru un evreu germanizat la 1900-1910 nu erau asa de mari diferente intre Germania si Austro-Ungaria .  Limba oficiala era comuna.. strudelu  si berea erau cam la fel de comune si la Berlin si la Viena… si cam toata lume a..valsa (chiar si la Moscova)

Si ar mai fi  ..
Era un  altfel de cosmopolitism. Mai fals.  Caci , scuzati, evreul din Cracovia era “acasa”  la Viena sau Budapesta (sau chiar la Dorohoi  ori Bucuresti) findca existau multe si numeroase comunitati evreiesti cu care impartaseau aceasi limba (idis), aceasi cultura, aceleasi obiceiuri .. Ce mai cam situatia unui italian care ajunge la New York .. in  Little Italy!!! Insa nu era acasa in satele din Oltyenia sau uenele zone rurale ale Ungariei .. aici era clar strain!

Asa ca este cam falsa afirmatia “care, dacă nu evreu el însuși, este totuși evreu într-un sens mai larg cultural. El este cosmopolit, se simte acasă peste tot în lume, se simte acasă într-un spațiu multicultural” (unu Stan compars a lui Bolodea) caci cosmopolitismul asta este de fapt nationalismul unei minoritati imperiale , favorizate.

Insa si mai bizar acest nationalism face abstractie de o parte a evreimi din mitica MittleERRORpa cea cantata. De aia mizerabili (v mai sus imaginile din Krakovia, Lublin, Chisnau) . Care era departe de idealul unei civilizatii  urbane sofisticate. Care intamplatior sau nu  sau  au cam disparut in castrofa genocidului din anii 1941-44 (asta o scriu unii denuntati ca “antisemiti” sau “ negationisti”).
Si mai ciudat este faptul ca toti aia care ii citeaza cu placere Volodea fac si ei abstractie de situatia mizerabila a unei importante parti a comunitatii evreiesti .  Cestia ciudata este ca cam toti sunt, mai mult sau mai putin, a scolii de la Franckfurt a zisei teorii critice sau neomarxism ori marxism critic si foarte atenti la corectitudine politica, nediscriminare, cer discriminari pozitive samd insa cam sterg cu buretele exact niste evrei care nu se incadreaza in mitul evreului clasa medie !



Priviti cu atentie poza.  Descultii  aia nu sunt lautari tigani. Sunt lautari evrei  (kelzmer) din Ungaria .Anul 1895 . Mitteleuropa te halesc!!!
(http://klezmer.co.nz/about-klezmer/)
avatar
Ghita_Bizonu'

Mesaje : 861
Data de inscriere : 13/04/2010
Varsta : 65
Localizare : Bucuresti

Sus In jos

Adevăr grăieşti ! Dar nu pe de-a-ntregul !

Mesaj  Radu Humor la data de Mar Feb 10, 2015 12:00 am

"Insa si mai bizar acest nationalism face abstractie de o parte a evreimi din mitica MittleERRORpa cea cantata. De aia mizerabili (v mai sus imaginile din Krakovia, Lublin, Chisnau) . Care era departe de idealul unei civilizatii urbane sofisticate. Care intamplatior sau nu sau au cam disparut in castrofa genocidului din anii 1941-44 (asta o scriu unii denuntati ca “antisemiti” sau “ negationisti”). "
Nu e foarte koucher că treci aşa uşor peste asemenea important aspect !
Tot mai multe studii remarcă faptul că în lagărele de muncă (!) naziste şi-au găsit sfârşitul, mai ales acea categorie de oameni de care daci vorbire !
Şi se presupune că, măcar cu acordul tacit al marei finanţe evreieşti, dacă nu chiar la insistenţele ei, s-a procedat la o epurare etnică din cele mai severe şi criminale, astfel ca mare parte din populaţia tarată a acestei etnii, având în principal cauze religioase care interziceau căsătoriile cu străini, ajungându-se ca veri primari să se căsătorească şi să procreeze între ei, ajunşi la un procent devenit extrem de vizibil şi jenant pentru cei ajunşi în păturile ce reuşiseră să se emancipeze, uneori la nivelul, alteori chiar peste media populaţiilor care-i adoptaseră de bună voie sau nu.
Curios este că datorită rigorii şi corectitudinii evidenţelor ţinute de autorităţile germane există o evidenţă exactă a celor care au decedat în acele împrejurări.
Se ştie nu numai numărul lor, dar şi numele , vârsta, profesia, studiile, situaţia socială şi familială, dar, din motive meschine, toate aceste documente stau încă bine ascunse în Anglia, fiind însă exagerate în primul rând ca număr şi mai apoi ca pregătire şi avere pentru a putea obţine foloase necuvenite ca despăgubiri !
Treabă jidovească, cum spuneau bătrânii !
Nişte nemernici ca acest impostor dovedit ca Ellie Viesel, care fac un gheşeft şi din ceea mai mare tragedie a poporului evreu. Din păcate noi nu putem afla câţi avocaţi, medici, funcţionari, comercianţi, negustori sau oameni de nivelul celor din fotografiile de mai sus au fost victime ale regimului nazist !
Ei însă ştiu şi ascund cu pareşivenie toate aceste date, în special numărul lor, la început stabilit la 7 milioane, dar tot scăzând până la vreun milion şi ceva în prezent !
În ce ne priveşte suntem acuzaţi pe nedrept pentru crime de ordinul sutelor de mii, deşi chiar personalităţi evreieşti susţin că românii nu au fost vinovaţi de ce li se pune în cârcă de nişte escroci, doar pentru a primi despăgubiri şi a invinovăţi pe nedrept un popor creştin, a cărei religie propăvăduieşte iubirea de aproape şi nu cele prevăzute în protocoalele lor !
P.S.
În afară de asta, cei care au avut colegi evrei, sau au cunoscut familii de evrei ştiu cam cât de deştepţi erau !
De altfel se spune că în afara unui procent, foarte mic raportat la etnie sunt deştepţi, unii chiar sclipitor de inteligenţi, marea majoritate sunt cam sub orice critică. Într-un procent mult mai mare ca la alte etnii. Cu toate astea numărul de studenţi la medicină, farmacie sau la drept era covârşitor în favoarea lor, din cauza posibilităţilor financiare.
Legionarii au fost singurii care au propus o reprezentare în funcţie de naţionalitate, deoarece se ajunsese ca peste 80 % din locuri să fie ocupate de ei. To legionarii au reuşit să le distrugă monopulul comerţului, mai ales la sate, înfiinţând magazine legionare care vindeau la preţ redus, nu de speculă, fapt care i-a înebunit de ură asupra lor. Iorga tot de asta a fost ucis de evrei, deghizaţi în legionari pentru că-şi permisese să avertizeze pericolul cotropirii economico- financiare a ţări şi mai ales faptul că datorită lor a fost instalat alcoolismul la ţară prin crâşmele evreieşti înfiinţate de ei ( ca să nu mai vorbim de cămătăria ordinară practicată peste tot !)
Din păcate istoria se repetă, confirmând odată în plus că cine nu învaţă din greşelile Istoriei riscă să le trăiască din nou !
Atâta timp cât unul ca Volodea va avea mână liberă ( dar plină de parai de la buget), toate scrierile sale pline de ură şi jalnică şi căznită sau pretinsă superioritate, vor continua să insulte nu numai inteligenţa, ci mai ales cultura şi religia neamului românesc !
Când o asemenea progenitură ajunge să "elaboreze" planul de bătaie al luptei cu Comunismul, el o rudă de torţionar bolşevic, la fel ca Patapievici, Cornea, Oişteanu sau Roman, vina nu este a lor, ci a celor care fac posibilă această anomalie social.politică !
Vorba aia, nu-i prost cine cere ( cu tupeu nemărginit !), ci cel care dă !
De prost, sau cointersat sau chiar de frică de a nu încălca o corectitudine politică , "de ei inventată", vorba marelui Eminescu, duşmanul de moarte a acestor satanice creaturi ( scheletul descoperit de Patapievici în dulapul cu cele mai scumpe odoare naţionale româneşti ! ).
Cineva spunea că atunci când faci un bine cuiva, trebuie să te convingi că acel cineva merită acest lucru !
Din păcate, s-a adeverit şi în acest caz !

Radu Humor
Vizitator


Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum