Geopolitica

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Geopolitica

Mesaj  Ghita_Bizonu' la data de Sam Iul 30, 2016 9:26 pm

Ca tot teleptalu roman sta cu cuvantu "geopolitica" in gura care ii pare a fi nec plus utra si ca acopera  toate paltitudinile ba si prostiile ..

Ciudat insa ca toata lumea ignora cel mai mare poiect "geopolitic"- refacerea Drumului Matasii .. care nu ar lega [pur si simplu Pekingu de Moscova dar ar "drena"  Siberia (resurse care "satu pe vine") ba este f probabil ca s-ar cupla cu o dezvoltare industriala a unor zone siberiene..


Proiect faraonic de 230 miliarde dolari - Rusia si China vor sa construiasca o cale ferata de mare viteza intre Moscova si Beijing
Rusia si China au semnat un protocol de acord pentru construirea unei cai ferate de mare viteza intre capitalele celor doua tari, o linie de ce ar scurta drumul de la sase zile, la numai doua, scrie AFP care citeaza presa chineza. Linia de cale ferata ar avea 7.000 km si ar putea costa 230 miliarde dolari. Relatiile dintre cele doua tari s-au imbunatatit in ultimele luni, dar asta nu garanteaza ca vor fi gasiti bani pentru un proiect atat de mare.

Intre Moscova si Beijing exista trenuri directe din 1954, dar pe calea ferata transsiberiana vitezele medii sunt mici: 40-50 km/h. Rusia s-a angajat sa construiasca linii de mare viteza pentru Campionatul Mondial de Fotbal din 2018, primul tronson promis fiind cel de 800 km dintre Moscova si Kazan (regiunea Tatarstan). Apoi, proiectul a fost pus in stand-by din cauza costurilor mari.

China, pe de alta parte, a construit in cativa ani 10.000 km de cai ferate de mare viteza si vrea sa ajunga la 16.000 km in 2020.
sursa : http://www.hotnews.ro/stiri-international-18324196-proiect-faraonic-230-miliarde-dolari-rusia-china-vor-construiasca-cale-ferata-mare-viteza-intre-moscova-beijing.htm din Vineri, 17 octombrie 2014
!!!! Proectu o fi faraonic insa este promitator! Presupusa zona chiar ar risca  sa devina "inima lumii"!
Sa nu mai zic ca din anii 90 China are ceva experienta - in acei ani a executat un remarcabil "taras pe burta" si cand ua terminat .. puterile maritime au constat cam cu regret ca erau parti f importante ale traseelor comerciale chineze  nitel prea indeprtate de raza de actiune a portavioanelor lor...

O parte a inceput sa fie construita :


The TransKazakhstanTrunk Railways project

The potential of Kazakhstan to act as a transit in the trade between China, Europe, and even the eastern coast of America, as envisioned in the Trans-Asian Railway proposal, has not yet been fulfilled. Current rail transport between China and Europe as part of the Eurasian Land Bridge goes over the Trans-Siberian railway, is lengthy, and requires bogie exchanges.

KTZ is engaging on a major railroad project to link China and Southeast Asia to Europe for a length of 2,400 miles (3,862 km). Currently the plan is to run the railway through Turkmenistan to Iran; Iran is linked to Turkey and Europe's standard gauge system[5] In May 2013, a new rail link opened between Uzen (Kazakhstan) and Serhetyaka (Turkmenistan), crossing the border at Bolashak. The railway is 146 km long and cost 65bn tenge. The railway is Russian gauge; there would be a break of gauge when the railway reaches the Iranian border.[6]

Construction for the new line will start at the eastern border town of Druzhba to go to Aktau on the Caspian Sea. Construction is expected to start in 2006 and take four years. The total cost of the project is $5–7 billion.[7] A link from Aktau to Iran is also required.

The transport corridor through Kazakhstan has the potential to provide a railway-ship link between China and the east coast of North America through the Northern East West corridor.

- Proiectul TransKazakhstan Trunk Railways al Kazakhstan Temir Zholy va lega China de Europa cu linie de ecartament standard de 1.435 mm (4 ft 81⁄2 in). Construcția a început în 2012 și primele tronsoane au fost deschise în 2013 și în vara lui 2014. Linia trebuie să lege vestul Kazahstanului, spre sud prin Turkmenistan către Iran, și apoi spre Turcia și Europa. Este luată în calcul și o legătură mai scurtă, cu ecartament normal, din Kazahstan prin Rusia și Belarus sau Ucraina.
Calea ferată transasiatică este un proiect de a lega Singapore de Istanbul, în mare parte complet, mai puțin unele elemente din Myanmar. Proiectul are și coridoare de legătură cu China, țările din Asia Centrală și cu Rusia. Această linie transcontinentală folosește însă mai multe ecartamente diferite, 1435 mm, 1676 mm, 1520 mm și 1000 mm, deși această problemă ar putea fi ameliorată de utilizarea de sisteme de axe cu ecartament variabil, cum ar fi SUW 2000.

Sursa - wiki cum altfel? Da vedeti in extenso si https://en.wikipedia.org/wiki/Trans-Asian_Railway
Ma rog unele proiecte sunt vechi.. o sa mi se zica prea costostoare.. Da asa este. Insa si prea perioculoase!
Insa saz ci asa se poa estinde su mai la V de Maskva:

Synergy effects of Transkazakhstan Trunk Railway and Paris-Shanghai Rail Express Hans Herrmann
Sau si mai si :

Lecture at the international conference “New transcontinental link between Asia and Europe” on 23 September 2005 in Almaty, Kazakh Academy of Transport and Communications.

E si la asta mai au rusii o idee creata rau :


Rusii vor sa construiasca cel mai lung drum din lume, de la Londra in Alaska
Rusii vor sa construiasca o super-autostrada de 20.000 de kilometri, care sa lege Londra de Alaska, cu scopul de a relansa economia mondiala. Sau cel putin pe cea proprie.


Coridorul de Transport si Dezvoltare Trans-Eurasiatica leaga Europa de America si este gata, cel putin pe harta inaintata de Academia de Stiinte a Rusiei presedintelui Vladimir Putin.

Proiectul uneste Londra de Alaska strabatand intreaga Europa, Rusia si stramtoarea Bering, pana pe continentul american.
Coridorul Trans-Eurasiatic presupune realizarea unei linii de cale ferata de mare viteza si a unei super-autostrazi care va strabate 20.000 de kilometri.

Vladimir Yakunin, seful cailor ferate din Rusia a declarat, in cadrul sedintei sustinute de academicienii de la Moscova, ca are menirea de a lega retelele de transport existente pe cele trei continente si poate relansa motorul economiei globale, potrivit The Independent.

Pe langa cele doua tronsoane vaste de transport, rusii au adaugat in paralel si o retea de gazoducte si oleoducte, pentru a face legatura directa intre campurile petroliere din tara si restul lumii.

"Este un proiect intre diferite state si civilizatii, care va reprezenta o alternativa la modelul actual de interconectivitate, unul care a provocat deja mai multe crize sistemice.

Acest proiect trans-eurasiatic va crea o zona a vitorului, una care sa fie bazata pe tehnologii avansate", a afirmat Yakunin, citat de Siberian Times.
sursa : http://www.business24.ro/vladimir-putin/presedintele-rusiei/rusii-vor-sa-construiasca-cel-mai-lung-drum-din-lume-de-la-londra-in-alaska-1555914 din Joi, 26 Martie 2015.

Ei bine asta este AL MAI MAJOR PROECT GEOPOLITIC din istorie sau mai precis SINGURUL (englezii si-au construit imperiul fara plan )
Efectul ar fi  o "revenire" la o "realitate" a sec V-XV cu "imbunatatiri" substantiale.
Adica azi , in conditiile de azi , nu va fi "doar" drumul si caravanseraiurile .. ci vor aprea noi capcitati de productie, noi localitati .. noi "facilitati"  de tot felul .. si influenta se va extinde  de-a stanga si de-a dreapta arterlor de transport pe o adancime de ? 20? 50 kilometri ?

In aceasta ipoteza (ca se vor face .. si cred ca se vor face!) Rusia piede daca nu toata Siberia cel putin Siberia de la E de Baikal .. pur si simplu prin colonizare cu chinezi. Insa presupun ca "retururile" economice vor fi .. mai mult decat satisfacatoare astfel ca rusii... se vor preface ca nu vad (si sinezii vor conceda niste despaguviri sau plata unor redevente "demne" si "civilizate"  si timp de vrei 2-3 generatii se vor face ca platesc "chirie")
Ce (limitativ) numim noi Europa ... va fi in mare parte "aspirata" de Noul Est de Aur.

Sa nu mai zic ca ata de clamata incalzire a planetei risca sa faca din unele zone africole de azi .. zone mai aride .. insa Siberia si N Rusie ar deveni numa bune ptr agricultura..

Insa asta este cu adevarat cel mai mare pericol ptr blocul american (SUA si celalte state anglofone sa zicem deja grupate in ECHELON)
Nu ca ar fi ameninati cu bombe si cutite .. ci fiindca accesul lor la aceste noi rute economice va fi scazut ioar posibilitatea de control .. nula.
Adica doctrina Mahan va suferi o modificare importanta in sensul "si cui ii pasa de ce face o putere maritima?!"
avatar
Ghita_Bizonu'

Mesaje : 866
Data de inscriere : 13/04/2010
Varsta : 65
Localizare : Bucuresti

Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum