Vremea
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

Autostrada catre Nicaieri

In jos

Autostrada  catre Nicaieri  Empty Autostrada catre Nicaieri

Mesaj  Ghita_Bizonu' Dum Iul 12, 2015 11:51 am

Nota : sursa citata - SC - este Adevarul

Statul a cheltuit mai mult de şase miliarde de lei pentru un sfert din autostrada Braşov-Borş (118 kilometri din cei 415 proiectaţi), a cărei construcţie a început la 16 iunie 2004 şi trebuia încheiată la aceeaşi dată din 2013.

Acum 11 ani, mai exact în dimineaţa zilei de 16 iunie 2004, excavatoarele companiei americane Bechtel muşcau primele cupe de ţărână din pământul ţării, începând astfel construcţia a ceea ce trebuia să fie mândria infrastructurii rutiere româneşti: Autostrada Transilvania.

Potrivit proiectului iniţial, cei 415 kilometri de autostradă de la Braşov la Vama Borş ar trebui să fie gata construiţi până în iunie 2013, cu o cheltuială de 2,2-2,5 miliarde de euro (echivalentul a cel mult 6,3 miliarde de lei, la cursul de atunci).

Iată, însă, că acum – după fix 11 ani de la demararea lucrărilor şi doi ani de la expirarea termenului de execuţie – nu putem decât să consemnăm că statul a cheltuit întreaga sumă şi din Autostrada Transilvania este gata doar un sfert.

Mai mult, cheltuiala se dovedeşte a fi deocamdată inutilă, pentru că singurul tronson circulabil (54 de kilometri) începe pe un deal de lângă Câmpia Turzii şi se opreşte pe un câmp din vestul municipiului Cluj-Napoca, iar tronsonul de 64 de kilometri de la Suplacu de Barcău la Borş, aflat într-un stadiu relativ avansat, este încă în execuţie.

Citeste mai mult: adev.ro/nq0fsn



Autostrada  catre Nicaieri  627x0
Controversele s-au ţinut lanţ Prima mare necunoscută a acestui megaproiect este însăşi valoarea lui reală. (SC)
1.Guvernul Adrian Nastase. Valoarea contractului 2,2 miliarde de euro. In plina campanie electorala contractul este "banuit" de "spagofilie" si ADA promite ca NU VA CONSTRUI AUTOSTRADA!
2. Guvernul ADA. Dobre este de la PD si "omul lui Basescu" . Basescu si ADA vor sa isi tina promisunea si sa rupa contractul .. ajung sa renegocieze .. si mare succes pretul se dubleaza!!
3. Guvernul ADA. Berceanu tot  PD si "omul lui Basescu" . Nu are ce face , ca Lycurix the Great se sucare asa ca porneste cu mare tamtam autostrada da se blocheaza repejor
4. ADA se rupe. Guvern liberal "pur" care ori doreste sa ratae ca "face" ori intr-un fel sau latul este convins de necesitatea autostrazii Bors-Brasov. Asa ca finateaza
5.   Guvern Boc I: PDL-PSD. La trnasporturi tot omu lui Basescu. Da se fac 42 de km intre Nicounde si Nicaieri ca sa poarte Mircea Badea pene de cocos in fund..
6. N-au dansat decat o vara. Si acu' apare fata lu' tata care fata de alti PDei chiar pare competenta si pusa pe treaba!!  Ceva surpari pe ruta Nădlac-Arad (38,9 km) care o umplu de furie
7.Tot PD, da de data asta este omul Ancutzai. In rest vedem cum arata prioritatile : bani ptr terenuri de fotbal in panta da! ptr autostrada BA!!
8. De la PNL. Guvernul Ponta I. Bani alocati cf Famelie mare, renumeratie mica, dupa buget Coane Fanica mai ales ca se platesc niste imprumuturi de 20 mld
9. Guverne Ponta. Cf dictonului boala lunga moaete sigura nici dracu nu7 se mai descurca intre atatea negocieri, renegocieri, "mantzocareli" si fitile.  
10. Se salveaza ce poate fi salvat . Ca in zona aia lucrarile sunt abansate si lasate de izbeliste .. nu numai ca arata ca dupa un razboi ci se si vor strica !
A se observa si cum a mers finantarea : in 2011 cadere brutala, in 2012 si mai rau. In ambii ani bugetul a fost conceput de PDL .. si apar restantele recunoscute. Si sucarele. Si naiba mai stie ce incrucaturi care duc la inchiderea proiectului
A se observa - tronsonul inaugurat de Bic ca o mareatza realizare a fost facut intr-un an in care finantarea  
a fost suficenta. Si in gnl se mai poa observa ca autostrada s-a inecat ca ardeleanul la mal!! Si ca Boc a fost reales la Cluj ..
Dacă la început se estima că cei 415 kilometri vor putea fi construiţi cu doar 2,2 miliarde de euro, în condiţiile în care viitoarea autostradă străbate zone geografice cu un relief dintre cele mai dificile, e clar că nici măcar iniţiatorii nu ştiau la ce fel de jug înhamă bugetul ţării.

Ulterior, suma totală estimată neoficial a urcat la cinci miliarde de euro, din care – spre norocul nostru – s-au cheltuit „doar“ 1,5 miliarde de euro.

O altă controversă pe marginea contractului era legată de modul în care va expropria statul sute de hectare de teren, pe care se află mii de imobile, pentru a elibera traseul viitoarei autostrăzi.

De asemenea, constructorii s-au trezit adesea cu magistrale de utilităţi (conducte de gaz sau apă ori linii de înaltă tensiune) în calea şantierului, ca dovadă că nici la acestea nu s-a gândit nimeni în momentul încheierii contractului.

De aici rezultă şi, poate, principala controversă: în asemenea condiţii, de ce s-a încăpăţânat România să construiască autostrada, mai ales că ar trebui să fi ţintit o altă prioritate pentru infrastructura rutieră, respectiv Coridorul IV paneuropean?

Citeste mai mult: adev.ro/nq0fsn

Eu ma mai scris : coridorul IV serveste excelent Bulgaria. Nu si Romania!!!
Ghita_Bizonu'
Ghita_Bizonu'

Mesaje : 922
Data de inscriere : 13/04/2010
Varsta : 71
Localizare : Bucuresti

Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum