Autostrada catre Nicaieri
Pagina 1 din 1
Autostrada catre Nicaieri
Nota : sursa citata - SC - este Adevarul
a fost suficenta. Si in gnl se mai poa observa ca autostrada s-a inecat ca ardeleanul la mal!! Si ca Boc a fost reales la Cluj ..
Eu ma mai scris : coridorul IV serveste excelent Bulgaria. Nu si Romania!!!
Statul a cheltuit mai mult de şase miliarde de lei pentru un sfert din autostrada Braşov-Borş (118 kilometri din cei 415 proiectaţi), a cărei construcţie a început la 16 iunie 2004 şi trebuia încheiată la aceeaşi dată din 2013.
Acum 11 ani, mai exact în dimineaţa zilei de 16 iunie 2004, excavatoarele companiei americane Bechtel muşcau primele cupe de ţărână din pământul ţării, începând astfel construcţia a ceea ce trebuia să fie mândria infrastructurii rutiere româneşti: Autostrada Transilvania.
Potrivit proiectului iniţial, cei 415 kilometri de autostradă de la Braşov la Vama Borş ar trebui să fie gata construiţi până în iunie 2013, cu o cheltuială de 2,2-2,5 miliarde de euro (echivalentul a cel mult 6,3 miliarde de lei, la cursul de atunci).
Iată, însă, că acum – după fix 11 ani de la demararea lucrărilor şi doi ani de la expirarea termenului de execuţie – nu putem decât să consemnăm că statul a cheltuit întreaga sumă şi din Autostrada Transilvania este gata doar un sfert.
Mai mult, cheltuiala se dovedeşte a fi deocamdată inutilă, pentru că singurul tronson circulabil (54 de kilometri) începe pe un deal de lângă Câmpia Turzii şi se opreşte pe un câmp din vestul municipiului Cluj-Napoca, iar tronsonul de 64 de kilometri de la Suplacu de Barcău la Borş, aflat într-un stadiu relativ avansat, este încă în execuţie.
Citeste mai mult: adev.ro/nq0fsn
|
Dacă la început se estima că cei 415 kilometri vor putea fi construiţi cu doar 2,2 miliarde de euro, în condiţiile în care viitoarea autostradă străbate zone geografice cu un relief dintre cele mai dificile, e clar că nici măcar iniţiatorii nu ştiau la ce fel de jug înhamă bugetul ţării.
Ulterior, suma totală estimată neoficial a urcat la cinci miliarde de euro, din care – spre norocul nostru – s-au cheltuit „doar“ 1,5 miliarde de euro.
O altă controversă pe marginea contractului era legată de modul în care va expropria statul sute de hectare de teren, pe care se află mii de imobile, pentru a elibera traseul viitoarei autostrăzi.
De asemenea, constructorii s-au trezit adesea cu magistrale de utilităţi (conducte de gaz sau apă ori linii de înaltă tensiune) în calea şantierului, ca dovadă că nici la acestea nu s-a gândit nimeni în momentul încheierii contractului.
De aici rezultă şi, poate, principala controversă: în asemenea condiţii, de ce s-a încăpăţânat România să construiască autostrada, mai ales că ar trebui să fi ţintit o altă prioritate pentru infrastructura rutieră, respectiv Coridorul IV paneuropean?
Citeste mai mult: adev.ro/nq0fsn
Eu ma mai scris : coridorul IV serveste excelent Bulgaria. Nu si Romania!!!
Ghita_Bizonu'- Mesaje : 922
Data de inscriere : 13/04/2010
Varsta : 71
Localizare : Bucuresti
Subiecte similare
» Biden catre romani :"down boy down! and davai shale gas"
» Lectia lu eponimu’ Traian catre urmasii sai gaozari :
» Tradare? A cui ,de catre cine?!
» Tot inainte catre inapoi
» Scrisoare catre inVictor cel Tont
» Lectia lu eponimu’ Traian catre urmasii sai gaozari :
» Tradare? A cui ,de catre cine?!
» Tot inainte catre inapoi
» Scrisoare catre inVictor cel Tont
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
|
|